نـــیـــوک لـــیــــدر

۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

تحول در نظام سینمایی هالیوود

مسیح | شنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۳، ۰۱:۱۷ ب.ظ | ۴ نظر

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

 

در چند نوشته قصد داریم به بررسی وضعیت جامعه‌ی آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم تا اوایل دهه 70 میلادی بپردازیم.

انچه در این بررسی قرار است مورد توجه بگیرد، نظام رسانه‌ای آمریکا و در راس آن هالیوود و بعد مدیریت کلان مدیران این کشور در جهت مدیریت موافقین و مخالفین جامعه که به position management و opposition management معروف است، بپردازیم.

در این مطلب ابتدا نگاهی داریم به نظام سینمایی هالیوود بعد از جنگ جهانی دوم، ریشه‌های رکود هالیوود در این مدت و تحول در نظام استودیویی.

ان شاءالله در نوشته‌های بعدی به بررسی مدیریت مخالفین و موافقین توسط مدیران پنهان جامعه آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم تا اوایل دهه 70 میلادی و انواع مدیریت موج مخالف صحبت خواهیم کرد.

 

  • مسیح

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

 

دهه 1950 و دهه 1960 در آمریکا، دو دهه کاملا متفاوت اند. دو دهه‌ی متفاوت از نظر ساختارهای اجتماعی و فرهنگی. دهه‌هایی که حتی نوع برخورد کنترل کنندگان جامعه آمریکا و به اصطلاح مدیران جامعه و همچنین رسانه‌ی ایالات متحده یعنی هالیوود با مردم نیز کاملا متفاوت است.

ایالات متحده آمریکا در دهه 50 به مدیریت کسانی می‌پردازد که با سیاست‌های آن هم‌راه و هم‌سو هستند. آنچه در رسانه و به طبع آن در اجتماع نمایش داده می‌شود، مدیریت موافقین یا به اصطلاح مدیریت پوزیشن (پوزیسیون) است.

همه افراد جامعه چهره‌های مثبتی دارند و فیلم‌ها چهره‌ای از «شهروند آمریکایی» نشان می‌دهند که مطلوب طبع مدیران پشت پرده است. بیان صفت‌هایی چون «میهن پرستی»، «در خدمت کشور بودن»، «به دولت کمک کردن»، «افزایش معلومات»، «رشد معنوی» نمونه‌ای از مدیریت رسانه در دهه 50 آمریکا است. در دوره‌ای که فیلم‌های آمریکایی سعی می‌کنند با القای بیش از حد خطر کمونیسم و قدرت روز افزون آن در ایالات متحده، مردم را از خطر گسترش تفکر کمونیسم آگاه کرده و آن‌ها را درخدمت امپریالیسم درآورد.

 

  • مسیح

کارشناس اسراییلی اما خیلی انقلابی!

مسیح | جمعه, ۷ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۲۳ ق.ظ | ۱۰ نظر

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

 

«کارشناس تلویزیون اسرائیل:
رهبر ایران چندسال قبل هشدار داده بود که اگر اسرائیل خطایی را مرتکب شود ایران تل آویو و حیفا را با خاک یکسان می کند. امروز موشکهای مقاومت به راحتی به حیفا برخورد می کنند. این مقاومت بود که در نهایت در جنگ پیروز شد.
اسرئیل و آمریکا با هزاران کارشناس کاری می کنند که رهبر ایران با یک فرمان همه آنها را نابود میکند. متاسفانه باید بگویم ایران رهبری دارد از خمینی شجاع تر و سیاست کار تر. گزافه نیست اینکه بگویم رهبر ایران از تل آویو تا نیویورک نفوذ کرده و اگر اشاره کند در کاخ سفید نیروهایش را پیاده می کند.
چیزی نمیگویم جز اینکه می ترسم چون اسرائیل آن اشتباهی که رهبر ایران گفته بود انجام داد. نفوذ هواپیمای جاسوسی در ایران آغاز مسلح کردن کرانه باختری بود و نابودی اسرائیل
من منتظرم روزی قاسم سلیمانی فرمانده سپاه رهبر ایران را در تل آویو ببینم
بی شک می آیند.»

  • مسیح

بیماری ALS و چالش سطل آب یخ!

مسیح | سه شنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۳، ۰۵:۴۹ ب.ظ | ۱۰ نظر

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر
 

استیون (استفان) هاوکینگ را که می‌شناسید؟

فیزیک‌دان نظری و کیهان‌شناس معروف که تقریبا 40 سالی است نام فیزیک همراه‌ او و نام او همراه فیزیک شده است. اگر در اینترنت اسمش را جستجو کنید، می‌توانید چیزهای بیشتری در خصوص او بخوانید.

او معروف‌ترین کسی است که به بیماری ALS دچار است. یعنی تقریبا تمام عمرش این بیماری را داشته.

حالا چرا از او اسم بردم؟ برای اینکه ممکن است در هفته‌های اخیر نامش را همراه کمپین «چالش» شنیده باشید.

 

طبیعتا رویکرد نگارنده مانند نوشته‌های پیشین است و قرار نیست در اینجا به معرفی بیماری و شخصیت هاوکینگ بپردازیم و از کسانی که به این کمپین پیوستند، نام ببریم.

  • مسیح

حریدیم (یهودیان متعصب)

مسیح | سه شنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۳، ۰۴:۵۶ ب.ظ | ۵ نظر

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

 

فرقه‌ها یا بهتر بگویم نژادهای یهودی را می‌شناسید؟

چند باری قصد کردم از نژادهای مختلف یهودی بنویسم. نژاد شرقی، غربی، نام‌هایشان، تقسیم بندی هر کدام از این نژادها، نوع آداب و اخلاقیاتشان.

چون بحث کمی طولانی می‌شد و شاید خسته کننده، ترجیح دیدم فعلا ننویسمشان.

بهتر دیدم در مورد یکی از فرقه‌هاشان صحبت کنم؛ «حریدیم»ها.

تصویر یهودیان حریدیم در فلسطین اشغالی

  • مسیح