نـــیـــوک لـــیــــدر

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

پیام رهبر انقلاب در پی تشییع پیکر مطهر شهدا

مسیح | جمعه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۵۷ ب.ظ | ۰ نظر

 بسماللهالرّحمنالرّحیم
 صلوات و سلام خدا بر شهیدان عزیز که مشعل توحید را با ایثار خود برفراز میهن اسلامی برافروختند، و صلوات و تحیّات خدا بر شهیدان مظلوم غوّاص که با ظهور و حضور خود، این فروغ خاموش نشدنی را مدد رساندند و پرچم یادهای عزیز و گرانبها و ذخیرههای معنوی ملّت را با شکوهی هر چه تمامتر در کشور برافراشتند.
سلام بر دستهای بسته و پیکرهای ستمدیدهی شما. و سلام بر ارواح طیّبه و به رضوان الهی، بالگشودهی شما. سلام بر شما که بار دیگر فضای زندگی را معطّر و جان زندگان را سیراب کردید. و سپاس بیپایان پروردگار حکیم و مهربان را که در لحظههای نیازِ این ملّتِ خداجوی و خداباور، بشارتهای تردیدناپذیر را بر دلهای بیدار نازل میفرماید و غبارها را میزداید. و سلام بر شما ملّت بزرگ، وفادار، آگاه، مسئولیّتپذیر که خطاب لطیف الهی را به درستی میشناسید و مینیوشید و پاسخ میگویید.
 حضور پُرمضمون امروز شما در تشییع این دُردانههای به میهن بازگشته، یکی از به یادماندنیترین حوادث انقلاب است؛ رحمت خدا بر شما، و سپاس بیحد از خدای مالک دلها، و سلام بیپایان بر حضرت بقیّةالله (روحی فداه) که صاحب این ثروت عظیم است.
    والسّلام علیکم و رحمةالله
    سیّد علی خامنه‌ای
    ۲۶ خرداد ۱۳۹۴

  • مسیح

لیبرالیسم از ۱۳۶۰ تا ۱۳۹۴

مسیح | پنجشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۲۴ ب.ظ | ۷ نظر

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

 

وب سایت مقام معظم رهبری به تازگی مطلبی را با عنوان «نطق در مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی کفایت سیاسی بنی‌صدر» منتشر کرده است که نسبت به مناسبات و اتفاقات رخ داده اخیر، انتخاب بسیار هوشمندانه‌ای برای هوشیاری و آگاه سازی نسل جوان انقلاب می‌باشد که سال‌های ابتدایی انقلاب و اتفاقات پر التهاب آن دوران را لمس نکرده‌اند.
در این مطلب که به نطق آیت الله خامنه‌ای در مجلس شورای اسلامی پیرامون بررسی کفایت رییس جمهور وقت پرداخته شده، به چهارده عامل اشاره می‌شود که به صورت خلاصه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم تا یادآورد این جمله باشیم که تاریخ تکرار می‌شود.

 

  • مسیح

امام کوخ نشین‌ها

مسیح | شنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۱۶ ب.ظ | ۲ نظر

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

 

همه، ملت اسلام و تابع قرآن و از گروه زحمتکشان این کشور هستید. انقلاب اسلام، این انقلاب مهم اسلامى، رهین کوششهاى این طبقه است؛ طبقه محروم، طبقه گودنشین، طبقه‏اى که این نهضت را به ثمر رساند و توقعى هم نداشت. من شما طبقه گودنشینان را از آن کاخ‏نشینان بالاتر مى‏دانم؛ اگر آنها لایق این باشند که با شما مقایسه بشوند.
من وقتى که در انقلاب مى‏دیدم که یک پیرمردى از آن گودنشینها از آن منزل محقر خرابه بیرون مى‏‌آمد و مى‏‌گفت که ما با بچه‌‏هایمان صبح که مى‏شود مى‏‌رویم براى تظاهرات، [مباهات مى‏کردم‏]. یک موى شما بر همه آن کاخ‏‌نشینها و آنهایى که در این انقلاب هیچ فعالیتى نداشتند، بلکه کارشکنى هم تا آن اندازه که مى‏توانستند مى‏‌کردند و الآن هم هر مقدار که بتوانند مى‌‏کنند، یک موى شما بر همه آنها ترجیح دارد؛ بلکه مقایسه یک موى شما با آنها نباید صحیح باشد.

شما این انقلاب را به ثمر رساندید و گروه‌هایى که در سرتاسر این کشور این انقلاب را به ثمر رساندند، همان زن و مرد محروم [بودند] و همانهایى که مستضعف هستند و کاخ‏نشینها آنها را استضعاف مى‏‌کنند و اینها ثابت کردند که کاخ‌‏نشینها هستند که ضعیفند و پوسیده‏‌ا‌ند و براى این ملت هیچ کارى نکرده‌‏اند و نخواهند کرد. این دانشگاه بود، جوان‌هاى دانشگاه که آنها هم از محرومین و مستضعفین‌‏اند و این طبقه محروم جامعه بود که از همه رفاهها محروم بود، لکن قلبش مملو از عشق به اسلام و ایمان بود و با آن عشق و با آن ایمان این حرکت را دنبال کرد و شهید داد و در مقابلش چیزى مطالبه نکرد.

آنهایى که هیچ حظى در این میدان نداشتند و جز خرابکارى از آنها کارى ساخته نیست و الآن هم در گوشه و کنار کشور مشغول به خرابکارى هستند، آنها بودند که کنار نشسته بودند و منتظر این بودند که یک طرف غلبه کند و آنها بیایند و بهره‏بردارى کنند، میوه‏‌چینى کنند. وقتى که دیدند که جمهورى اسلامى آن طور میوه‏‌چینى‏‌هایى را که اینها مى‏‌خواهند موافق برنامه‌‏اش نیست، آنها هم مشغول به خرابکارى شدند و هر جا که یک خرابى پیش آمد، آنها تأیید کردند یا وارد شدند در کردستان؛ در بلوچستان. الآن هم که در جنوب و غرب ما گرفتارى جنگ را داریم، همانها هستند که نمى‏‌گذارند که این ملت توجه بکند به جنگ و مشغول به تبلیغات هستند در خیابانها و در کوچه‏ها و محله‏ها.

شما هستید که کشور را از دست ابرقدرتها نجات دادید و این طبقه عزیز محروم که در ازاى خدمتش غیر از خدا از کس دیگرى چیزى نمى‏‌خواهد و ما همه رهین منّت شما هستیم و اگر لایق باشیم، خدمتگزار شما.
شما بودید که در میدانها، در خیابانها، اجتماع کردید و با مشت گره کرده در مقابل توپ و تانک و مسلسل و اینها ایستادید و با ایستادگى و شجاعت، زن و مرد شما، بزرگ و کوچک شما، فداکارى کرد و شهید داد تا غلبه کرد. و الآن هم که در جبهه‏ها جنگ است، باز این طبقه محرومند که در تلویزیون نشان مى‏دهد مشغول خدمت هستند. آن کاخ‏‌نشین‌ها یک شاهى خدمت در این جنگ نکردند و نخواهند کرد. آنها اگر مشغول افساد و فساد نباشند، بى‏تفاوت هستند.

 

صحیفه امام جلد 14 صفحه 261

  • مسیح

حذف نوه امام در رسانه ملی

مسیح | شنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۱۱ ب.ظ | ۳ نظر

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر


تیتر روزنامه‌ی آفتاب یزد در مورد سید حسن خمینی من رو یاد این جریان انداخت.
خاطره‌ی آقای هاشمی رفسنجانی در تاریخ 13 اردیبهشت 1360:
«ساعت‌ هفت‌ صبح‌ جلسه‌ هیأت‌ رئیسه‌ داشتیم‌. در آن‌ جلسه‌ سخنرانی‌ پریروز حسین‌ آقاخمینی در مشهد مطرح‌ شد و اینکه‌ به‌ همه‌ مطبوعات‌ اطلاع‌ داده‌ شده‌ که‌ حرفهای‌ او را ننویسند.»

 

به قول شاعر:
توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر می‌کنند!

پی‌نوشت: به نظر بنده اقدام آقای رفسنجانی در اون تاریخ به جا بوده!

  • مسیح