نـــیـــوک لـــیــــدر

یکی بر سر شاخ، بن می‌برید

مسیح | يكشنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۵، ۰۲:۵۲ ب.ظ | ۱ نظر

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

 

⭕️ یکی بر سر شاخ، بن می‌برید

آن‌ها که فیلم Camp X_Ray را دیده باشند، یادشان هست که «علی» زندانی شیعه‌ای بود که به دلیل اتهام در مسئله‌ی 11 سپتامبر دستگیر شده و به گوانتانامو فرستاده شد. 
قصد تحلیل و نقد فیلم ندارم، اما فقط می‌خواهم دوباره به شخصیت علی با بازی «پیمان معادی» نگاه کنیم.

👈 تفاوت علی  با دیگر مسلمان‌های {تروریست‌های فیلم} آن کمپ این بود که بیشتر از آن‌ها می‌دانست، زرنگ بود، مطالعه می‌کرد و از قضا عاشق کتاب «هری پاتر» آمریکایی بود. او سعی داشت با «امی کول» زندان‌بان زن ارتش آمریکا ارتباط برقرار کرده و با او صحبت کند. علی از مسلمانی فقط ریش داشت و نه چیز دیگری.
معادی در آن‌جا نقش یک زندانی عرب_آلمانی را بازی می‌کرد، اما او چیزی جز ایران و ایرانی نبود. این را هم ما می‌دانیم، هم آن‌ها که فیلم را ساختند و هم همه‌ی کسانی که فارغ از ملاحظات اعتقادی‌شان «امی» آمریکایی را در برابر «علی» مسلمان قرار دهند!

آن روزها و آن فیلم گذشت و معادی احتمالا یک بار هم در ذهن خود احتمال نمی‌داد که «دانلد ترامپ» از راه برسد و قانونی که دولت «اوباما» نوشته را اجرا کند تا دیگر پای او و هم‌مسلکانش به «کمپ ایکس ری» نرسد! دقیقا همان روزهایی که آقای بازیگر ایرانی با موی خانم بازیگر  آمریکایی برای خود سبیل می‌گذاشت و در تبلیغ فیلمی ضداسلامی عکس می‌گرفت.

حالا بعید نیست معادی هم از راه برسد و مثل خانم «علیدوستی» یک لگدی حواله‌ی «ینگه‌دنیا» کند. چون محدودیت‌های جدید برای هر که بد نشد، برای آن‌ها که دل در گرو Camp X-Ray و سرزمین هری‌پاتر بسته بودند، بد شد. 
🌺 به قول سعدی:
یکی بر سر شاخ، بن می‌برید
خداوند بستان نگه کرد و دید
بگفتا گر این مرد بد می‌کند
نه با من که با نفس خود می‌کند

وقتی ملی‌گرایی، عزت نفس و وطن‌پرستی آن‌همه گم شود که در برابر توهین‌ها و زورگویی‌های چند سال اخیر «گاوچران‌ها»، از امور خارجه کشور عزیز ما صدای اعتراضی حقیقی شنیده نمی‌شود، دیگر بعید نیست که جناب «ایوبی»  و حتی رییس مجلس شورای اسلامی آقای «لاریجانی» از روغن ریخته‌ی «فروشنده‌»‌‌ها اسطوره‌سازی کنند.

 

در ادامه چند عکس از معادی در فیلم کمپ ایکس ری و تبلیغات بعد از آن قرار می‌گیرد:

 

نظرات (۱)

  • علیرضا حدیدی
  • این آقا تازگیا توی یک فیلم دیگه نقش کارمند سیا رو بازی میکنه
    ایشون واقعا شخصیت منزجر کننده ای داره ...
    پاسخ:
    کلا تو عالم خودشه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی