نـــیـــوک لـــیــــدر

۸ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

اختلاف در درون

مسیح | يكشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۴، ۰۶:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

 

27 فروردین 1358
امروز مى‌بینید که در گوشه و کنار مملکت ما، کشور ما، مفسدین دست به کارند و مى‌خواهند بین شما اختلاف بیندازند. قبل از این نمى‌توانستند؛ آن وقت که شما در راه بودید و گرم مبارزه، کسى نمى‌توانست رخنه کند. امروز که مبارزه به آخر رسیده است و وقت این است که ما ایران را بسازیم، این ایران خراب را آباد کنیم، امروز دستهاى مرموزى از آستین بیرون آمده است و بین اقشار ملت تفرقه مى‌اندازد. باید شما پاسداران اسلام، شما جوانان که سربازان امام زمان- سلام اللَّه علیه- هستید، باید با هوشیارى، با اراده قوى، با مشت محکم، جلوى این توطئه‌ها را بگیرید.

 

امام خمینی قدس الله نفسه الزکیه

 

  • مسیح

ما و ماهواره؛ جهاد یا رهبانیت

مسیح | يكشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۴، ۱۲:۵۷ ق.ظ | ۴ نظر

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

 

توضیح کوتاه:

مدت‌هاست مطالعه آثار شهید سید مرتضی آوینی را شروع کرده ام. بعضی را 6 سال یا 5 سال قبل، بعضی را دو سال قبل، بعضی را در این سال‌ها و بعضی را چندین بار خوانده ام و باز باید بخوانم.

برخی نوشته‌هایی که در این سایت قرار می‌دهم، برگرفته از آثار سید شهیدان اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی است و ابایی ندارم از اینکه بگویم محل رجوعم ایشان بوده است. سعی شده پس از مطالعه آثار، مطالبی که به نظر مهم است و باید نوشته شود با وجود به بضاعت فکری اندکی در نگارنده هست، نوشته و در سایت قرار گیرد.

به امید آنکه نگارنده به صورت حقیقی از رهروان متفکر انقلاب شهید سید مرتضی آوینی باشد.

اما بعد:

 

«ماهواره دارد می‌آید.» 

واکنش‌های متفاوتی در برابر این جمله وجود دارد. بسیاری با شنیدن این جمله می‌ترسند و ماهواره را مظهر کامل استیلای غرب می‌دانند. این‌ها عمدتا دو گروه هستند. یا مرعوبان سکولاریسم اند که غرب را الگوی زندگی خویش قرار داده اند و معتقدند باید در برابر ماهواره سپر انداخت. اینان راهی برای مقابله با ماهواره نمی‌شناسند و آن را به مثابه حاکمیت غرب می‌دانند و یا دسته دیگری هستند که ماهواره را غول بی شاخ و دمی می‌دانند که با هر تکانش قرار است دین، ایمان، فرهنگ و حاکمیت اسلام از بین برود. آنان نیز ماهواره را یکسان با حاکمیت جهانی غرب می‌دانند و هر دو اشتباه می‌کنند.

ممکن است سوال پیش بیاید که آیا نگارنده معتقد است ماهواره بر فرهنگ و دین مردم -مثلا مردم در جمهوری اسلامی ایران- تاثیری نگذاشته است؟ خیر. برای پاسخ به این سوال لازم است مقدمه‌ای را عرض کنم.

  • مسیح

حجاب اجباری زنان در کلام رهبر انقلاب اسلامی

مسیح | پنجشنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۴، ۱۱:۳۵ ب.ظ | ۶ نظر

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

 

حجاب را آزاد کنیم تا شان واقعی حجاب برگردد.

اینکه چقدر این جمله از سر دل‌سوزی است، مسئله‌ی فعلی این پست نیست. 

پیشترها و این روزها خصوصا با تصاویری که از حضور دختران بدون روسری در بخش‌هایی از تهران پخش شده است، حرف‌هایی با مضمون «آزاد کردن حجاب» اجباری زده می‌شود.

از آنجا که در این زمینه برخی از معتقدین و اهل ولاء نیز دچار تشکیک شده اند، دو نقل قول از حضرت امام خمینی و رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه قرار می‌گیرد.

  • مسیح

قطع رابطه سیاسی با آمریکا

مسیح | پنجشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۴، ۱۲:۴۹ ب.ظ | ۲ نظر

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر


 

20 فروردین، سالگرد قطع رابطه سیاسی جمهوری اسلامی ایران و شیطان بزرگ آمریکا


«بسم الله الرحمن الرحیم

ملت شریف ایران، خبر قطع رابطه بین آمریکا و ایران را دریافت کردم. اگر کار‌تر در عمر خود یک کار کرده باشد که بتوان گفت به خیر و صلاح مظلوم است، همین قطع رابطه است. رابطه بین یک ملت به‌پا‌خاسته برای رهایی خود از چنگال چپاولگران بین‌المللی با یک چپاولگر عالم‌خوار همیشه به ضرر ملت مظلوم و به‌ نفع چپاولگر است. ما این قطع رابطه را به فال نیک می‌گیریم چون که این قطع رابطه دلیلی بر قطع امید دولت آمریکا از ایران است. ملت رزمنده ایران این طلیعه پیروزی نهایی را که قدرت سفاکی را وادار به قطع رابطه یعنی خاتمه دادن به چپاولگری‌ها کرده اگر جشن بگیرد حق دارد.

ما امیدواریم که نابودی سرسپردگانی مثل سادات و صدام حسین به زودی انجام گیرد و ملت‌های شریف اسلامی به این انگل‌های خائن، آن کنند که ملت ما با محمدرضای خائن کرد و دنبال آن برای آزاد زیستن و به استقلال تمام رسیدن، قطع روابط با ابرقدرت‌ها خصوصا آمریکا نمایند.

من کرارا گوشزد نموده‌ام که رابطه ما با امثال آمریکا رابطه ملت مظلوم با جهان‌خواران است. شما ای ملت عزیز که برای رضای خداوند متعال با بانگ الله اکبر بر دشمنان خود چیره شدید و آزادی و استقلال را به دست آوردید، با اتکا به خداوند تعالی و حفظ وحدت کلمه مهیا باشید برای رودررویی دشمنان اسلام و دشمنان مستضعفین. شما به خواست خدای تعالی پیروز هستید و بر مشکلات غلبه خواهید کرد. صدام حسین که همچون شاه مخلوع چهره قبیح غیراسلامی و انسانی خود را نشان داده و به هدم اسلام و حوزه مقدسه نجف کمر و با علمای اسلام خصوصا حضرت آیت‌الله‌ آقای سید محمدباقر صدر آن کند که رضاخان و محمدرضا پهلوی با علما و روحانیون و سایر طبقات کردند، باید بداند که با این اعمال ضد اسلامی گور خودش و رژیم تحمیلی و غیرانسانی و غیر قانونی بعث را با دست خود می‌کند.

ملت شریف عراق شما اخلاف آنان هستید که انگلیس را از عراق راندند. به‌پا خیزید و قبل از آنکه این رژیم فاسد همه چیز شما را تباه کند دست جنایتکار او را از کشور اسلامی خود قطع کنید.‌ ای عشایر فرات و دجله همه با همه ملت اتحاد کنید و این ریشه فساد را قبل از آنکه فرصت از دست برود قطع و قمع نمایید و برای خدا دفاع از کشور اسلامی خود و از اسلام مقدس نمایید که خدا با شما است. ای ارتش عراق اطاعت از این مخالف اسلام و قرآن نکنید و به ملت بگرایید و دست آمریکا را که از آستین صدام بیرون آمده است قطع کنید و بدانید اطاعت از این سفاک مخالفت با خدای متعال است و جزای آن عار و نار است. از خداوند متعال عظمت اسلام و مسلمین و کشور ایران را خواستارم، والسلام و علیکم و رحمه‌الله.

روح الله الموسوی الخمینی»

  • مسیح

آیا با تحریم حج عربستان فلج می‌شود؟

مسیح | پنجشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۴، ۱۲:۵۲ ق.ظ | ۷ نظر

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

{این نوشته صرفا به مسئله درآمدزایی عربستان از حج جمهوری اسلامی می‌پردازد.}

تجاوز دو پلیس سعودی به دو زائر ایرانی خون همه‌مان را به جوش آورده است و اکثر مردم خواستار شدیدترین برخورد با این مسئله هستند.
نگارنده اعتقاد دارم برخورد با این قضیه باید به دو صورت باشد. یکی شکایت و پیگیری پرونده دو پلیس سعودی و دیگری برخورد وزارت امور خارجه با این کشور.
هرچند شنیده می‌شود برخی از مسئولان وزارت امور خارجه خود را به نشنیدن ماجرا زده و سعی در تکذیب آن دارند، اما این مسئله حیثیت عمومی را جریحه دار کرده و دل همه را به درد آورده و غیرت ایرانی‌ها را به درد آورده است.

وزارت خارجه موظف است سخت‌ترین برخورد را با همسایه سعودی انجام دهد و در صورت تشخیص لزوم تحریم حج توسط دستگاه‌های مربوطه و دارای صلاحیت، این کار عملی شود.


  • مسیح

نتانیاهو یا نتانـ«یابو»؟

مسیح | چهارشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۴، ۰۴:۰۳ ب.ظ | ۲ نظر

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

 

آیا نتانیاهو خود را به عصبانیت زده است؟

نتانیاهو یابوتر از این‌هاست که از مذاکرات احساس خرسندی کرده و خودش را عصبانی جلوه دهد. من دلواپس هستم، اما برخلاف برخی دلو‌اپس‌ها این حرف که او تظاهر به خوشحالی می‌کند را هرگز قبول ندارم.
نتانیاهو مغزی 0 و 1 گونه دارد و تنها گزینه‌ی پیش‌رو مقابل ایران را بمب،موشک و گلوله می‌بیند. اتفاقا سر همین مسئله است که در اسراییل و آمریکا صدای زیادی از اختلاف نظر با او بلند شده است.

  • مسیح

همه با هم برابرند، اما بعضی برابر تر!

مسیح | چهارشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۴، ۰۳:۳۶ ب.ظ | ۱ نظر

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

 

مدتی قبل بود که رییس جمهور محترم صحبت از فساد سلمان‌ و ابوذرها کرد و بعد سایت خبرآنلاین آن را به دخالت سپاه پاسداران در امور سیاسی ربط داد و تفسیر خاصی از خودش ارائه داد.

پیش‌تر نیز رییس جمهور محترم در سخنانشان کنایه‌هایی به سپاه و دخالت ایشان در سیاست

«فساد سلمان و ابوذرها». صحبتی که چندی قبل رییس جمهور در یکی از سخنان خود مطرح کرده بود و بعد سایت خبرآنلاین آن را به سپاه پاسداران انقلابی تعمیم داد. از دخالت فرماندهان سپاه در امور سیاسی نوشت و آن را امری مذموم دانست.

پیش‌تر نیز رییس جمهور و طیف رسانه‌ای اصلاحات گوشه کنایه‌هایی به سپاه پاسداران زده بودند، اما حالا و بعد از بیانیه لوزان همه چیز تغییر کرده است.

  • مسیح

بی‌غیرتی‌های دست‌گاه امور خارجه

مسیح | سه شنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۴، ۰۳:۲۵ ب.ظ | ۲ نظر

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

 

روز گذشته خبر تجاوز به دو نوجوان ایرانی در جده، خیلی‌ها چون حقیر را ناراحت کرده است. این عمل را اگر تجاوز یه دولت به دولت دیگر تلقی نکنیم باز هم همان‌قدر زننده است، اما جای تعجب نیست که مقامات مسئول، مسئله را تکذیب کرده و زیر میز می‌زنند.

طی یک ماه گذشته، سیاست خارجی جمهوری اسلامی به سبب خزعبلات مشاور رییس جمهور محترم با مشکلات زیادی در سطح منطقه مواجه شده است. از گستاخی‌های همسایه‌ی ترک گرفته تا سخنرانی اخیر حیدر العبادی.
جایی که نیازمند برخورد فوری دستگاه امور خارجه دولت و همچنین شخص رییس جمهور محترم بود، بدون هیچ واکنشی باقی ماند و البته این مسئله ماهیت تفکر دولت یازدهم را بیش از پیش مشخص می‌سازد که در اینجا فرصت بیان این نیست.

در مسئله‌ی گستاخی‌های اردوغان و خصوصا بعد از صحبت‌های او پیرامون حکومت و نماینده‌های مجلس، بسیاری انتظار داشتند که دولت از ورود وی به ایران جلوگیری کند، اما طبق آنچه نگارنده انتظار داشت عمل شد و شخص رییس جمهور از ایشان دعوت رسمی کرد.
در ادامه نیز دولت با آغوش باز پذیرای اوست و قرار نیست اقدامی عملی در خصوص صحبت‌های وی انجام دهد.

بیش از یک سال و نیم از انفجار بمب در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت توسط عوامل سعودی می‌گذرد. مسئله‌ای که کوچکترین پیگیری از سوی دولت یازدهم و دستگاه امور خارجه نداشته است.
دستگاه امور خارجه دولت یازدهم عزم خود را برای راستی آزمایی و توافق با دول غربی-عربی جزم کرده و در این بین سایر مسائل سیاست امور خارجه جمهوری اسلامی را فراموش کرده است. به نظر می‌رسد دولت محترم چشم خود را بر هر چه که احتمال خدشه دار شدن روح مذاکرات را تقویت کند، خواهد بست و برخورد قاطع با عربستان سعودی، امری بعید به نظر می‌رسد.

 

  • مسیح