نـــیـــوک لـــیــــدر

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

 

مطلب زیر صرفا یک تحقیق درباره‌ی «انصار حزب‌الله» است. نه مقاله محسوب می‌شود و نه هیچ چیز دیگر. یک سری تحقیق درباره‌ی این گروه است که به نظرم هر بار که بحث مهمی در جامعه مطرح می‌شود، از راه می‌رسد و با بدترین شیوه‌ی ممکن آن را نابود می‌کند.
انصار حزب الله نماینده انقلاب اسلامی و نیروهای انقلابی نیست، اما متاسفانه خود را جا زده و موجب استفاده مخالفین شده است.
در واقع انصار حزب‌الله همیشه از راه می‌رسد، بازی را علیه انقلاب اسلامی می‌کند و بعد دوباره سوار موتورهایش می‌شود و می‌رود.

نمونه‌ی آخرین آن همین ماجرای «جشن حافظ» که از زننده‌ترین شوهای بازیگران ایرانی است که صرفا برای خودبزرگ‌بینی و تفرعن این جماعت برگزار می‌شود و فایده‌ی دیگری ندارد. 
یالثارات هم از راه رسیده و نرسیده با بدترین الفاظ و شیوه‌ی ممکن ماجرا را به‌هم  زد و اگر خود صنف سینماگران هم می‌خواستند این ماجرا را به‌هم بریزند، انقدر خوب نمی‌شد. 

 

«انصار حزب‌الله» دهان گشاد و مغز کوچکی است که در ویترین جامعه جای خود را جای انقلابی‌های معقول و متفکر و مودب گذاشته است و تا وقتی این دهان گشاد را خود انقلابی‌ها خاموش نکنند، اوضاع درست نخواهد شد. خصوصا اینکه این مسائل به پای آن‌ها نوشته می‌شود.

ما در این مطلب تاکید می‌کنیم که فقط سراغ گزاره‌های خاص و خرده اطلاعات رفتیم تا عده‌ای محقق و کاربلد پیدا شوند و سر  این رشته را گرفته و به اصل آن برسند.

 

 

 

  • مسیح

معرفی کتاب آغازی بر یک پایان

مسیح | يكشنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۲۵ ق.ظ | ۰ نظر

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

این نوشته‌ام را سایت «هنر ولایی» منتشر کرده و اینجا بازنشر می‌کنم.

 

کتاب «آغازی بر یک پایان» نوشته‌ی شهید سیّد مرتضی آوینی است. عمده‌ی مطالب آن پیرامون ماهیت «انقلاب اسلامی» است و نویسنده تلاش کرده در نوشته‌های خود نگاهی هم به «فرهنگ واحد جهانی» داشته باشد تا مخاطب با آنچه در نظام نوین جهانی می‌گذرد، آشنا شود. متن کتاب بیشتر پیرامون نظرات اعتقادی و سیاسی نویسنده است.

  • مسیح

معرفی کتاب حلزون‌های خانه به دوش

مسیح | يكشنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۲۱ ق.ظ | ۰ نظر

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

این نوشته‌ام را سایت «هنر ولایی» منتشر کرده و اینجا بازنشر می‌کنم.

 

«روشنفکری» چیست و روشنفکرها چه کسانی هستند؟ نسبت روشنفکرها با ایران و انقلاب اسلامی چیست؟ خاستگاه روشنفکری کجاست؟ و موضوعاتی از این دست...

این‌ها سؤالاتی است که بسیاری از ما با آن مواجه شدیم و بارها به بحث و مبادله‌ی نظر در مورد آن پرداخته‌ایم.

در این مقوله برای روشن‌تر شدن اصطلاحات و مفاهیم مراجعه به کتاب «حلزون‌های خانه به دوش» شهید سید مرتضی آوینی می‌تواند راهگشا باشد. موضوع این کتاب درباره روشنفکری و نسبت روشنفکران با انقلاب اسلامی است.

  • مسیح