نـــیـــوک لـــیــــدر

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

فیش‌های حقوقی، مناطق آزاد، اقتصاد مقاومتی و ...

مسیح | شنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۰۱ ب.ظ | ۰ نظر

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

 

فیش‌های حقوقی مثل سود بانک‌ها که چیزی جز ربا نیست و مثل خیلی چیزهای دیگر برای مردم ما امری غیر عادی محسوب می‌شود، چون پای «اسلام» وسط می‌آید.
وقتی پاس اسلام درمیان است، پس باید یک «اقتصاد اسلامی» هم باشد که جلوی این اختلاف را بگیرد. این اقتصاد اسلامی وجود دارد، اما متاسفانه از ابتدای انقلاب اسلامی، تکنوکرات‌های لیبرال مصدر امور را به دست گرفتند و نتیجه اقتصاد هم مثل خیلی چیزهای دیگر از غرب آمده است. اقتصاد اسلامی جای خود را به اقتصاد غربی یعنی «لیبرالیسم» داده است و کلمات نیز مفاهیم اصلی خود را از دست داده‌اند.
#توسعه، #آموزش_و_پرورش، #نظام_اموزشی و لغاتی از این قبیل با آن‌چه مدنظر ماست متفاوت است و این تفاوت کار را به اینجا می‌کشاند که امروز می‌بینیم.

 💢ما به حقوق‌های میلیونی یک عده اعتراض می‌کنیم، اما این مسئله با مدل اقتصادی فعلی که برآمده از لیبرالیسم غربی است نه‌تنها مغایرتی ندارد، بلکه در یک راستا است. ریشه‌ی این مشکلات اقتصادی را باید در جای اصلی آن، یعنی «مدل اقتصادی» جستجو کرد و راهی جز این نیست.
ربا یا همان سود بانکی، فیش‌های حقوقی، مناطق آزاد اقتصادی و چیزهایی از این قبیل همگی برامده از آن مدل اقتصادی است و تا این مسئله با تحول بنیادین مواجه نشود، هیچ چیز تغییر نخواهد کرد.

نماینده‌های مجلس، دولتی‌ها و سایر مسئولین هم یا این مدل اقتصادی را نمی‌شناسند و آفات آن را نمی‌دانند یا با علم کامل سراغ اقتصاد اسلامی نمی‌روند و مثلا در مواجهه با این مسئله که علوم انسانی باید اسلامی شود، می‌گویند مگر علوم اسلامی و غیر اسلامی داریم؟
از این‌رو است که نماینده‌های مجلس در عین حالی که در مجلس شورای اسلامی نسبت به فیش‌های حقوقی اعتراض می‌کنند و خواستار پی‌گیری آن هستند، طرح یک فوریت لایحه دولت برای ایجاد 19 منطقه اقتصادی جدید را امضا می‌کنند و تایید می‌شود.
 ⭕️ریشه‌ی آن حقوق‌های میلیونی را باید در این امضا و امضاهای مشابه جستجو کرد و نگرانی‌ها مبنی بر زیاد شدن حقوق مسئولین یا ندانستن ریشه‌ی اصلی است یا یک نمایش دروغین برای خاموش کردن صدای مردم.
✅ اینجاست که طبل توخالی شعار «اقتصاد مقاومتی» دولت و نمایندگان مجلس نمایان شده و معلوم می‌شود که اقدامات عملی هیچ سنخیتی با آن شعارها ندارد.

هر چه هست، ریشه را باید در جای دیگری جستجو کرد و با تمام توان و امکانات، پی‌گیر اجرایی شدن آن بود.

 

  • مسیح