نـــیـــوک لـــیــــدر

امام کوخ نشین‌ها

مسیح | شنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۱۶ ب.ظ | ۲ نظر

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

 

همه، ملت اسلام و تابع قرآن و از گروه زحمتکشان این کشور هستید. انقلاب اسلام، این انقلاب مهم اسلامى، رهین کوششهاى این طبقه است؛ طبقه محروم، طبقه گودنشین، طبقه‏اى که این نهضت را به ثمر رساند و توقعى هم نداشت. من شما طبقه گودنشینان را از آن کاخ‏نشینان بالاتر مى‏دانم؛ اگر آنها لایق این باشند که با شما مقایسه بشوند.
من وقتى که در انقلاب مى‏دیدم که یک پیرمردى از آن گودنشینها از آن منزل محقر خرابه بیرون مى‏‌آمد و مى‏‌گفت که ما با بچه‌‏هایمان صبح که مى‏شود مى‏‌رویم براى تظاهرات، [مباهات مى‏کردم‏]. یک موى شما بر همه آن کاخ‏‌نشینها و آنهایى که در این انقلاب هیچ فعالیتى نداشتند، بلکه کارشکنى هم تا آن اندازه که مى‏توانستند مى‏‌کردند و الآن هم هر مقدار که بتوانند مى‌‏کنند، یک موى شما بر همه آنها ترجیح دارد؛ بلکه مقایسه یک موى شما با آنها نباید صحیح باشد.

شما این انقلاب را به ثمر رساندید و گروه‌هایى که در سرتاسر این کشور این انقلاب را به ثمر رساندند، همان زن و مرد محروم [بودند] و همانهایى که مستضعف هستند و کاخ‏نشینها آنها را استضعاف مى‏‌کنند و اینها ثابت کردند که کاخ‌‏نشینها هستند که ضعیفند و پوسیده‏‌ا‌ند و براى این ملت هیچ کارى نکرده‌‏اند و نخواهند کرد. این دانشگاه بود، جوان‌هاى دانشگاه که آنها هم از محرومین و مستضعفین‌‏اند و این طبقه محروم جامعه بود که از همه رفاهها محروم بود، لکن قلبش مملو از عشق به اسلام و ایمان بود و با آن عشق و با آن ایمان این حرکت را دنبال کرد و شهید داد و در مقابلش چیزى مطالبه نکرد.

آنهایى که هیچ حظى در این میدان نداشتند و جز خرابکارى از آنها کارى ساخته نیست و الآن هم در گوشه و کنار کشور مشغول به خرابکارى هستند، آنها بودند که کنار نشسته بودند و منتظر این بودند که یک طرف غلبه کند و آنها بیایند و بهره‏بردارى کنند، میوه‏‌چینى کنند. وقتى که دیدند که جمهورى اسلامى آن طور میوه‏‌چینى‏‌هایى را که اینها مى‏‌خواهند موافق برنامه‌‏اش نیست، آنها هم مشغول به خرابکارى شدند و هر جا که یک خرابى پیش آمد، آنها تأیید کردند یا وارد شدند در کردستان؛ در بلوچستان. الآن هم که در جنوب و غرب ما گرفتارى جنگ را داریم، همانها هستند که نمى‏‌گذارند که این ملت توجه بکند به جنگ و مشغول به تبلیغات هستند در خیابانها و در کوچه‏ها و محله‏ها.

شما هستید که کشور را از دست ابرقدرتها نجات دادید و این طبقه عزیز محروم که در ازاى خدمتش غیر از خدا از کس دیگرى چیزى نمى‏‌خواهد و ما همه رهین منّت شما هستیم و اگر لایق باشیم، خدمتگزار شما.
شما بودید که در میدانها، در خیابانها، اجتماع کردید و با مشت گره کرده در مقابل توپ و تانک و مسلسل و اینها ایستادید و با ایستادگى و شجاعت، زن و مرد شما، بزرگ و کوچک شما، فداکارى کرد و شهید داد تا غلبه کرد. و الآن هم که در جبهه‏ها جنگ است، باز این طبقه محرومند که در تلویزیون نشان مى‏دهد مشغول خدمت هستند. آن کاخ‏‌نشین‌ها یک شاهى خدمت در این جنگ نکردند و نخواهند کرد. آنها اگر مشغول افساد و فساد نباشند، بى‏تفاوت هستند.

 

صحیفه امام جلد 14 صفحه 261

نظرات (۲)

سلام

حرم امام را باید طوری توسعه داد که اسباب راحتیه خیل زائران این حرم فراهم بشه. مگه ما چند تا مثل امام داریم که تاثیر به این بزرگی نه تنها تو ایران که در دنیا گذاشته.

این انتقادها بیشتر شبیه یه بازی سیاسی میمونه.

شاید به جای مانور دادن روی هزینه توسعه روی معماری صحبت بشه بهتر باشه.

راستی شما چرا نظرت را در این ارتباط ننوشتی فقط برچسب هات مرتبطه...تو زیر لایه کار میکنی ؟! :))

الله اعلم
پاسخ:
سلام
«توسعه» با «گسترش» حرم تفاوت داره و اتفاقا چون «توسعه» به میون میاد، مشکل پیدا میکنه.
من هم در مقام سیاسی، هم در مقام توسعه با این کار کاملا مخالفم و معتقدم این امام ساخته خوی کاخ نشینی است و این حرم، حرم امام نیست. حرم سید حسن خمینی است و احیانا مسئولین دیگری مثل رییس جمهور فعلی یا ... که بعد 120 سال بمیرن قراره اینجا خاک بشن!

با گستردگی حرم و اسایش مردم چه کسی هست که مشکل داشته باشه؟
من با نوع کار مخالفم.
اتفاقا معماری حرم به نظرم خیلی خوب انجام گرفته، از طرح‌های خوب تا رنگ‌های زیبا
اما نه برای امام خمینی
گسترش حرم با توسعه حرم و گرایش به کاخ نشینی تفاوت بسیار داره

------------------------------------------------------------
خوبه دیگه!
عقلایی چون شما انقدر کیّس هستن که متوجه میشن:D
دم شما گرم
مخلصیم من کاور کیس هم نیستم چه برسه به کَیِّس... :)

آقا قرار نبود اینطوری با کلمات بازی کنی گسترش و توسعه اینجا یکیه.

اون قضیه توسعه حاج آقا را با این توسعه قاطی نکن داداش.

در پاسخ فقط میتونم بگم نمیدونم ....احتمالا شما از مسائل پشت پرده خبر داری ما بیخبریم :) اینقدر محکم سر حرفت هستی.



ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی