نـــیـــوک لـــیــــدر

بی‌غیرتی‌های دست‌گاه امور خارجه

مسیح | سه شنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۴، ۰۳:۲۵ ب.ظ | ۲ نظر

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

 

روز گذشته خبر تجاوز به دو نوجوان ایرانی در جده، خیلی‌ها چون حقیر را ناراحت کرده است. این عمل را اگر تجاوز یه دولت به دولت دیگر تلقی نکنیم باز هم همان‌قدر زننده است، اما جای تعجب نیست که مقامات مسئول، مسئله را تکذیب کرده و زیر میز می‌زنند.

طی یک ماه گذشته، سیاست خارجی جمهوری اسلامی به سبب خزعبلات مشاور رییس جمهور محترم با مشکلات زیادی در سطح منطقه مواجه شده است. از گستاخی‌های همسایه‌ی ترک گرفته تا سخنرانی اخیر حیدر العبادی.
جایی که نیازمند برخورد فوری دستگاه امور خارجه دولت و همچنین شخص رییس جمهور محترم بود، بدون هیچ واکنشی باقی ماند و البته این مسئله ماهیت تفکر دولت یازدهم را بیش از پیش مشخص می‌سازد که در اینجا فرصت بیان این نیست.

در مسئله‌ی گستاخی‌های اردوغان و خصوصا بعد از صحبت‌های او پیرامون حکومت و نماینده‌های مجلس، بسیاری انتظار داشتند که دولت از ورود وی به ایران جلوگیری کند، اما طبق آنچه نگارنده انتظار داشت عمل شد و شخص رییس جمهور از ایشان دعوت رسمی کرد.
در ادامه نیز دولت با آغوش باز پذیرای اوست و قرار نیست اقدامی عملی در خصوص صحبت‌های وی انجام دهد.

بیش از یک سال و نیم از انفجار بمب در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت توسط عوامل سعودی می‌گذرد. مسئله‌ای که کوچکترین پیگیری از سوی دولت یازدهم و دستگاه امور خارجه نداشته است.
دستگاه امور خارجه دولت یازدهم عزم خود را برای راستی آزمایی و توافق با دول غربی-عربی جزم کرده و در این بین سایر مسائل سیاست امور خارجه جمهوری اسلامی را فراموش کرده است. به نظر می‌رسد دولت محترم چشم خود را بر هر چه که احتمال خدشه دار شدن روح مذاکرات را تقویت کند، خواهد بست و برخورد قاطع با عربستان سعودی، امری بعید به نظر می‌رسد.

 

  • مسیح

نظرات (۲)

شنیدید که میگن‌ «هه! باشه بهش میگم»؟

واقعا باید گفت بهش میگم! :/
به حکم ادب سلام

اعتقاد قلبی من اینه تنها به آن دو نوجوان تجاوز نشده

در واقع اون 2 تا ملعون وهابی به یک ملت تجاوز وبی حرمتی کردند


حج عمره باید بسته بشود


والسلام
پاسخ:
سلام علیکم
بله اون تجاوز میتونه تجاوز به یه ملت محسوب بشه و احتمال زیاد جنبه سیاسی داره

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی