نـــیـــوک لـــیــــدر

آیا با تحریم حج عربستان فلج می‌شود؟

مسیح | پنجشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۴، ۱۲:۵۲ ق.ظ | ۷ نظر

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

{این نوشته صرفا به مسئله درآمدزایی عربستان از حج جمهوری اسلامی می‌پردازد و مخالفتی با تحریم حج ندارد.}

تجاوز دو پلیس سعودی به دو زائر ایرانی خون همه‌مان را به جوش آورده است و اکثر مردم خواستار شدیدترین برخورد با این مسئله هستند.
نگارنده اعتقاد دارم برخورد با این قضیه باید به دو صورت باشد. یکی شکایت و پیگیری پرونده دو پلیس سعودی و دیگری برخورد وزارت امور خارجه با این کشور.
هرچند شنیده می‌شود برخی از مسئولان وزارت امور خارجه خود را به نشنیدن ماجرا زده و سعی در تکذیب آن دارند، اما این مسئله حیثیت عمومی را جریحه دار کرده و دل همه را به درد آورده و غیرت ایرانی‌ها را به درد آورده است.

وزارت خارجه موظف است سخت‌ترین برخورد را با همسایه سعودی انجام دهد و در صورت تشخیص لزوم تحریم حج توسط دستگاه‌های مربوطه و دارای صلاحیت، این کار عملی شود.



طی روزهای گذشته مسئله «تحریم حج» از سوی بسیاری بیان شده که با آن مخالف نیستم. به قول حضرت آیت الله مکارم شیرازی تا کی باید توهین بشنویم و به حج رفتن ادامه دهیم؟
از این جهت که با قطع این مسئله و پیگیری آن ممکن است جلوی گستاخی روزافزون سعودی‌ها گرفته شود موافقم، اما *عده‌ای پیشتر از این نیز مدام ساز تحریم حج را کوک می‌کردند.
پیش از این در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی داستان‌های کوتاه زیادی جابجا می‌شد که محتوایش به حاجی‌ اشاره می‌کرد که در همسایگیش آدم‌های محتاج زندگی می‌کنند و او به آن‌ها بی‌توجه است.*
این‌ها حج را مهم‌ترین نقطه‌ی درآمدزایی سعودی‌ها تلقی کرده و گمان می‌کنند با تحریم حج از سوی دولت جمهوری اسلامی عربستان فلج خواهد شد.
سال 93 تعداد زائران ایرانی خانه خدا {طبق امار سازمان حج} 262 هزار نفر بوده است. اگر هر یک از زائران ایرانی 11 میلیون تومان با خود به عربستان سعودی ببرند جمع این مقدار 2882000000000 تومان یا 1,018,698,526 میلیون دلار می‌شود. {2 تریلیون و 882 میلیارد تومان} می‌شود.
این درحالی است که درآمد نفتی عربستان سعودی در هر روز {در سال 2012} 930 میلیون دلار بوده است.
این یعنی بودجه‌ای که سعودی از حج جمهوری اسلامی ایران تامین می‌کند تقریبا برابر یک روز صادرات نفت این کشور است.
مجددا تاکید می‌کنم که با تحریم حج مخالف نیستم، اما حواسمان باشد این مسئله موقعیتی را برای سوءاستفاده گران و مخالفان اسلام فراهم نکند.

{معتقدم باید پوست سعودی‌ها رو کند حتی اگر لازمه کاردارش رو با تیپ پا انداخت بیرون }
پی نوشت: در صورتی که در نوشته اشتباهی می‌بینید لطفا بیان کنید تا خطای بنده رفع شود.


پیوست:
1- http://hajj.ir/14/56038
2- http://www.shana.ir/fa/newsagency/206869/%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%AF-%D9%86%D9%81%D8%AA%DB%8C-%D8%B9%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D9%88%D8%B2%D8%A7%D9%86%D9%87-931-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%AF%D9%84%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

نظرات (۷)

حرف حساب!
و این که لینک دوم به صورت لینک در نیومده
پاسخ:
ویرایش میکنم مقسی
تا حالا فرستادن زائر از ایران کلاً قطع شده؟
فکر می کنم شنیده بودم قبلاً یا اینطور شده یا حرفش بوده D:
یادم نیست.
به حم ادب سلام عرض میکنم


واقعا مسئولان باید فکری کنند

این عرب های بی همه چیز دیگه خیلی پا رو از گلیم خودشون فرا تر گذاشتند

لعنت بر آل سعود هر چه وهابیه کافره


ما باید حج عمره رو کامل قطعش کنیم

فقط حج تمتع آزاد بشه وبس

والسلام
پاسخ:
سلام غوغا جان
ممنون از نظر خوبت

مسئول حج عمره و تمتع هم مثل اینکه امروز یه همچین صحبتایی کرده
من هم نظرت را لایک میکنم مسیح جان 
ضمن اینکه هزینه این سفر بخشی هم به جیب ایرلاین های داخلی میره دیگه...از حجاج نگیرن از بقیه ملت میگیرن !


 

پاسخ:
آره.
این بار که کلاه سرمون رفت، اما  ان شاءالله دفعه بعدی عمارها واقعا عمار باشن
سلام
آرزو به دل موندم یه بار فقط یه بار ملت سوار موج نشن 
ملت به کنار حد اقل کسایی که ادعای مذهب و عمار بودن دارن موج سواری نکنن
طرف غزل از بادکوبه ای!! گذاشته و فریاد برادر حج را رها کن سر میده....
من تا زمانی که آیت الله مکارم صحبت نکرده بودن منتظر بودم ببینم علما نظرشون چیه 
یا همه جا میگفتم نگین تحریم حج بگین تحریم سفر به عربستان
بخدا خیلی ازین دار و هوارا که وای عزت ایرانی به باد رفت از سر دلسوزی نیست
دوباره آتیش عرب و عجمی و دگم بودن مذهبی ها و همه حرفایی که بهتر میدونید زنده شده این بار بهونش این فاجعه فرودگاه
واقعا باید پوستشونو کند , امیدوارم زودتر مجازات بشن
پاسخ:
سلام.
من به یه بنده خدایی گفتم آیت الله مکارم هم زود موضع گرفتن. گفت تو بهتر می‌فهمی یا ایشون؟
البته که ایشون بهتر از من می‌فهمن، اما به نظرم اینجا موقعیتش نبود.
تحریم حج می‌تونه یه گزینه حتی خوب باشه، اما نه با رسانه‌ای شدنش.

این قضیه عرب و عجمی حسابی داغ شده و متاسفانه جهل مرکب مدیرای مملکت ما باز کار خودش رو کرد.
یه عده داغ شدن که چرا تجاوز شده؟ من می‌گم باید پوست طرف رو کند و باهاش برخورد کرد
اما چرا این آدما واسه امارات عرب داغ نمیشن؟ مگه دخترای این مملکت توی تایلند و جاهای دیگه مورد تجاوز قرار نمی‌گیرن؟
چرا کسی دم از اون نمی‌زنه؟

عمارها و مذهبی‌ها سه روز شعار تحریم حج سر دادن، بعد یهو یادشون اومد اشتباه کردن
اومدن دوباره علم عرب‌ها خوبن دست گرفتن.
به این می‌گن اون دیر عمل کردنه و دیر فهمیدنه. توی این قضیه دیر می‌فهمن
اونوقت اگه سر قضیه‌ی هسته‌ای بگی یه هفته صبر کن ببینیم چی می‌شه متهم می‌شی به دیر عمل کردن.
ما مشکلای زیادی داریم متاسفانه

ممنون که سر زدین
بیشتر بیاین لطفا
حاجی این حرف آخریت را یه انتقادی بهش دارم
یه چیزی شبیه ماجرای ملانصرالدین و پسرش بود که با خرشون میرفتن
شما هر کاری بکنی یکی ایراد میگیره
پس اگر کسی داره به رفتارهای عربستان اعتراض میکنه معنیش عرب ستیزی نیست ولی خوب یه عده هم سو استفاده میکنن دیگه... این عده همیشه بودن هستن و خواهند بود دلیل نمیشه برا ملاحظه اونها ما از حرف حق خودمون بگذریم که....

اما اینکه دولت واقعا پیگیری میکنه یا با تعطیلی حج فقط بار مسئولیت این کار را از دوش خودش برداشته دیگه با خود آقایون مسئول هست....تجربه این دو سال هم نشون داده دولت اصلا برا حرف مردم ارزش قائل نیست فقط هر چیزی که وجهه جناحشون را مثبت و خوب نشون بده انجام میدن...

ولی جدای از تصمیمی که دولت گرفت و اینکه چقدر موثر هست
اگر هر کسی شخصا با در نظرگرفتن وجود چنین خطری برا خودش یا بستگانش برا سفر حج بخواد تصمیم بگیره بنظرت چیکار میکنه؟ خودت باشی چیکار میکنی؟ نباید روشن بشه ماجرا از چه قرار بوده؟ خصومت شخصی بوده؟ خصومت قومی بوده؟ خصومت مذهبی بوده؟ فقط یه بیماری روانی جنسی بوده؟ چقدر احتمال تکرارش هست؟ بالاخره این یه خطره نمیشه نادیده بگیریمش که...

پاسخ:
فکر کنم بد رسوندم یا بد برداشت کردی.
من گفتم تحریم حج به صرف خودش کار اشتباهی نیست. اصلا شاید خوب باشه.
من اگر توی این موقعیت بودم هم احتمال 70درصد همین کارو میکردم. یعنی حداقل تا اعدام اون دو نفر حج رو تحریم می‌کردم.

من با رسانه‌ای شدنش به این شکل مخالفم
یعنی معتقدم اگر بچه حزب‌الله‌های سایبری درست می‌فهمیدن قضیه رو، مانورشون رو می‌بردن سمت «آل سعود» نه عرب‌ها و بحث رو به برخورد می‌کشوندن و چگونگیش رو مشخص نمی‌کردن.
باید برخورد شه. باید حساب کار دست ال سعود بیاد. اگر حج باید تعطیل شه که توی این موقعیت با توجه به جسارت به یه ملت، من موافقم که تعطیل شه، تعطیل شه
اما با روش برخوردش مخالفم.


امیدوارم این بار درست گفته باشم 
سلام. پول هایی که بمب و فشنگ میشه رو سر مسلمون از جیب مسلمون. لااقل تو نباش.
خرید فیش حج 09197679834

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی