نـــیـــوک لـــیــــدر

شهاب حسینی از قاسم سلیمانی خطرناکتر است؟!

مسیح | پنجشنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۵، ۰۶:۴۵ ب.ظ | ۳ نظر

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

 

امروز مطلبی با عنوان «شهاب حسینی از قاسم سلیمانی خطرناکتر است» در روزنامه «مکه» عربستان سعودی چاپ شده و در سایتهای داخلی هم بازتاب زیادی داشته است.

بازتاب این خبر در سایتهای داخلی به نحوی است که گویی نویسنده مطلب یعنی «محمد السلیمی» به تشویق فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی پرداخته و سینما نئورئالیستی و جشنواره ای ایران رو برای کشور عربستان خطرناک اعلام کرده است..

اما مسئله اصلی این است که این قضیه کاملا برعکس است و متن در مورد سینمای دیگری داره صحبت میکن

 

متن اصلی فارغ از عنوان یاد شده، در مورد مسئله سینمایی اخیر تنها به جایزه گرفتن شهاب حسینی به عنوان آخرین دستاورد فرهنگی! ایران اشاره کرده است و پیرامون فیلم و مسائل مربوط به آن چیز دیگری ننوشته است.
اتفاقا در همین مطلب در مورد سینمای ایران نوشته است که صنعت فیلم ایران با فیلم‌هایی نظیر «ملک سلیمان» به لابی صهیونیستی حمله کرد و آنها را ترساند و به قول نویسنده «فتوحات سینمایی»ش را با فیلم‌هایی نظیر «حضرت موسی» {احتمالا منظور فیلم ساخته نشده سلحشور است} و محمد رسول الله صلی الله علیه و اله و سلم ادامه داد و اخیرا هم شهاب حسینی بازیگر ایرانی در کن جایزه گرفت.

در انتهای مطلب هم اشاراتی به ایران و تام هنکس شدهکه واژه‌ها دیگه خیلی محلی است و بنده متوجه نشده منظور نویسنده چیست.

مسئله مهم و البته جالب توجه این است که سعودی‌ها سینمای ایران را بر مبنای بیگ‌‌پروداکشن‌ها دیده و تعریف می کنند، نه فیلم‌های نئورئالیستی نظیر کارهای اصغر فرهادی و سایر فیلم های جشنواره ای و اتفاقا حمله ایران به لابی صهیونیستی و تعاریف ایران از پیامبر و... مدنظرشان بوده و مدعی شدند که هرچند عربستان از نظر سیاسی در دو سال اخیر بر ایران برتری داشته است، از نظر فرهنگی ایران است که در تعریف چهره یهود و پیامبر و اسلام اقدام جدی می کند.
 

گویی سعودی ها هم فهمیدند که تنها سینمای استراتژیک است که میتواند در زمینه فرهنگی قدرت ایران را دوچندان کند، والا از سینمای نئورئالیستی «ما چقدر بدبخت و خاک بر سریم» چیزی درنخواهد آمد.

 

 

 

نظرات (۳)

  • سید محمد رضی زاده
  • طیب الله انفسکم
    سلام
    حق گفتید برداشت من هم از این مقاله همین بود

    جایی که من خوندم فیلم "حضرت یوسف" رو مثال زده بود نه "حضرت موسی"..
  • آبجی خانوم
  • کلا فعلا دور ما چقدر بدبخت و خاک بر سریم هست
    یکی از نشانه هاش هم اینه که تیتر رو خوندن متن رو ول کردن

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی