نـــیـــوک لـــیــــدر

کارخانه ارج هم تعطیل شد.

مسیح | جمعه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۱۶ ب.ظ | ۱ نظر

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

 

تعطیلی کارخانه ارج و کارخانه‌های دیگر نتیجه دو مسئله مهم است:
یک مسئولین و دولت محترم که در حرف به #اقتصاد_مقاومتی اشاره میکنند، ولی در عمل الگوی اقتصادی غربی دارند و تنها هدفشان از اقتصاد، «توسعه اقتصادی» بر مبنای سیستم لیبرالیسم است، نه اقتصاد اسلامی. از تولید داخلی هیچ حمایتی نکرده و برعکس از تولید خارجی حمایت میکنند.

دوم مردم که اجناس خارجی می‌خرند و موقع تعطیلی کارخانه‌های داخلی، اعتراضشان بلند می‌شود که چرا کارخانه تعطیل شد؟
تولید داخلی به همین راحتی سقوط می‌کند. وقتی مردم به فکر صنعت نیستند و کالای ایرانی را با هر کیفیتی کنار می‌گذارند و به کالای خارجی روی می‌آورند، چیزی جز این رخ نخواهد داد.
ارج تعطیل شد. کارخانه‌های دیگر هم تعطیل خواهد شد. تعطیلی کارخانه‌ها موجب بیکاری برادرهای ما، فرزندان ما، پدرها و همسران ما است.
دنبال مقصر نباشیم، مقصر خود ماییم!
وقتی از تولید داخلی حمایت نمی‌کنیم، حق نداریم به دیگران شکایت کنیم. 
تعطیلی کارخانه ارج از این جهت مهم است که تولیدات این کارخانه از لحاظ کیفیت چیزی کم نداشته و این نشان دهنده‌ی عدم رغبت ما به کالای ایرانی حتی با کیفیت خوب است. 

 


پ.ن: ترس از این است که روزی حتی با لگد دشمن هم بیدار نشویم!

نظرات (۱)

  • سید محمد رضی زاده
  • به قول حسین صفدری: با خبر شدیم که شرکت "ارج"، از باسابقه ترین کارخانه های ایرانی و تولید کننده لوازم خانگی ملی به علت مشکلات عدیده رسما تعطیل شده است. لذا به نظر میرسد که پس از دوران پیشابرجام و برجام و فرجام برجام و پسابرجام ، هم اکنون وارد دوره جدیدی شده ایم: "ارجام: اثر رکود بر جامعه و اقتصاد ملی"

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی