نـــیـــوک لـــیــــدر

درباره برکناری حسین امیرعبداللهیان و چند خبر کوتاه

مسیح | دوشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۵، ۰۳:۱۵ ق.ظ | ۰ نظر

 

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

- فروردین ماه سال جاری برخی اعضای لابی نایاک از مقام های وزارت خارجه خواسته بودند نسبت به برکناری حسین امیرعبداللهیان از سمت معاونت این وزارتخانه اقدام کند.
نکته‌ی مهم این درخواست اینجا بود که اعضای این لابی عقیده داشتند در صورت «درگیر شدن ایران در مذاکرات منطقه‌ای»، امیر عبدللهیان گزینه مطلوبی برای دولت روحانی نخواهد بود.

- المانیتور در مطلب روز گذشته‌ی خود اعلام کرده بود که ظریف در دیدارش با وزیر امور خارجه آمریکا در اسلو پایتخت نروژ اعلام کرده است که از اختیارات بیشتری درباره‌ی قضیه سوریه برخوردار است و ایران آماده است در قبال این موضوع انعطاف بیشتری نشان دهد.
- تنها یک روز بعد از انتشار این خبر، وزیر امور خارجه کشورمان «حسین امیر عبداللهیان» معاون عربی_آفریقایی خود را برکنار کرد.

 

کسانی که امیرعبداللهیان را می‌شناسند، می‌دانند که از دیپلمات‌های انقلابی امور  خارجه است. چهره‌ای که به زعم بسیاری ارتباط نزدیکی هم با نیرو قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارد.
لابی نایاک هم در گزارش خود او را با نهادهای دیگر {احتمالا منظور نیرو قدس است} هماهنگ‌تر می‌داند.
باتوجه به صحبت‌های اخیر آقای محمدجواد ظریف نسبت به «اختیارات و انعطاف بیشتر» درباره‌ی مسئله سوریه، برکناری امیرعبداللهیان در موقعیت کنونی که کمتر از یک سال به پایان کار دولت یازدهم باقی است، نیاز به توجه ویژه دارد. خصوصا اینکه برخی از این اقدام به عنوان #برجام2 یاد می‌کنند.
در بین هیاهوی رسانه‌ای رییس جمهور و وزیران دولت درباره‌ی #فیشهای_بانکی، این خبر و پیشینه‌ی آن مسئله‌ی مهمی است که نباید از دید مردم دور بماند.

و نهایتا اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانات خود در روز اول فروردین در خصوص تاکتیک آمریکا در خصوص مذاکره صحبت کردند و بعد فرمودند:
«در قضیه هسته ای توافق شد اسمش را گذاشتیم برجام؛ برجام دیگری در قضایای منطقه و قانون اساسی کشور؛ برجام 2 و 3 و غیره باید به وجود بیاید تا بتوانیم راحت زندگی کنیم. این منطقی است که سعی می کنند در میان نخبگان جامعه و از سوی نخبگان جامعه به افکار عمومی جامعه منتقل کنند. معنای این حرف چیست؟ معنای این حرف این است که جمهوری اسلامی از مسائل اساسی که به حکم اسلام و برجستگی های نظام جمهوری اسلامی به ان پایبند است صرف نظر کند. از فلسطین و حمایت از مقاومت در منطقه صرف نظر کند . از مظلومان منطقه مانند مردم یمن، بحرین و غیره پشتیبانی و حمایت سیاسی نکند و انچه را که طرف مقابل به دنبال تحقق ان است ، نظام ما با تعدیل خواسته های خود، خود را به آن زندگی کند.»


پ.ن1: صحبت‌های کامل رهبری در این خصوص را از سایت رهبری بخوانید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی