نـــیـــوک لـــیــــدر

دانلود کتاب در جبهه‌ی غرب خبری نیست

مسیح | پنجشنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۳، ۰۱:۰۱ ب.ظ | ۱ نظر

«در جبهه غرب خبری نیست» کتابی است با نام اصلیِ آلمانیِ ««Im Westen nichts Neues و به زبان انگلیسی "all quiet on the western front" که توسط اریش ماریا رِمارک (Eriche Maria Remarque)، نویسنده‌ی آلمانی نوشته شده است.

این کتاب یکی از مشهورترین آثار ادبی جهان و مشهورترین رمان ضدجنگ در سراسر جهان است.

اریش ماریا رمارک، در این کتاب با نگاهی خشک و واقع بینانه به کوچکترین لحظات وحشت و بیدادگری، پلیدی و فرومایگی، وحشی‌گری و رقت و ترس و بزرگ منشی، سرگذشت گروهی از سربازان جوان و سرگردان آلمانی را می‌نویسد که در پیچ و خم گرداب آخرین روزهای جنگ اول جهانی، نومیدانه جنگیدند و رنج کشیدند.

شنیده شده که این رمان به دلیل خیانت به جوانان در آلمان، زمان به قدرت رسیدن نازی‌ها ممنوع و در مراسم کتاب‌سوزان نازی‌ها نسخه‌های باقیمانده از آن به آتش کشیده شده است، اما اینکه این مسئله چقدر حقیقی باشد، مشخص نیست.

 

فیلم در جبهه غرب خبری نیست نیز بر اساس این رمان به کارگردانی لوئیس مایلستون، توسط کمپانی یونیورسال پیکچرز ساخته شد.

 

برای دانلود کتاب کلیک کنید

نظرات (۱)

این کتاب رو چند وقت پیش شروع کردم و به سختی تمومش کردم.
شاید کتاب های دیگه ای قبلا خونده باشم که توصیفاتش از جنگ، از این هم بدتر باشه ولی نمیدونم چرا خوندن این کتاب اینقدر آزار دهنده بود.
بخصوص اون قسمتی که نوشته بود که موش های جبهه ی جنگ که توی سنگر ها اذیتشون میکردن، مدتی بود که دیگه اذیت نمیکردن و گه گاه که اون موش ها رو میدیدن، متوجه می شدن حسابی چاق شدن.
پاسخ:
کتاب عجیبیه. من در کنارش کتاب تولستوی هم خوندم، از اون کتاب حالم بهم خورد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی