نـــیـــوک لـــیــــدر

هنری فورد و یهودیان بین‌الملل

مسیح | يكشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۳۷ ب.ظ | ۱ نظر

هنری فورد، مالک شرکت اتوموبیل «فورد» در 30 ژوئیه 1863 در دیربون ایالت میشیگان آمریکا به دنیا آمد.  اولین سال‌های کودکی‌اش را در مزرعه و کنار پدرش گذراند. جایی که بعدها گفت فقط به دلیل حضور مادرش در آنجا بوده و از مزرعه‌داری شدیدا متنفر بوده است.

بعد از گذشت چند سال، در سال 1879 به دیترویت رفت تا کار با ماشین‌های سنگین و ماشین‌های بخار و تعمیر آن‌ها را یاد بگیرد. بلافاصله پس از آنکه آموزش را فرا گرفت، به شهر خود بازگشت و در جایی مشغول به کار شد. آشنایی او با توماس آلوا ادیسون باعث شد سال 1891 در شرکت «روشنایی» ادیسون مشغول به کار شود. او در این شرکت کار می‌کرد تا اینکه در سال 1903 شرکت اتوموبیل‌سازی «فورد» را تاسیس کرد.

فورد با به کارگیری شیوه‌ی نوین خط تولید، با بالا بردن تعداد کارمندان و کاهش قیمت خودرو به الگویی رسید که بعدها به «فوردیسم» مشهور شد. شیوه‌ای که باعث شد «فورد» بتواند اتوموبیل معروف‌اش «مدل T» را به بازار عرضه کند.

جان فورد یکی از کسانی بود که با جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم مخالف بود و هزینه‌هایی را نیز برای تبلیغ علیه سیاست جنگی ایالات متحده آمریکا تخصیص داد.او در سال 1918 نشریه «دیربون ایندیپندنت» را چاپ کرد. نشریه‌ای که در آن مقالاتی علیه یهودیان آمریکا با عنوان «یهودیان بین‌الملل، مسئله‌ی جهان» (The International Jew, The world’s problem) منتشر شد. همچنین بسیاری این نشریه را اولین منتشرکننده‌ی «پروتکل‌های یهود» می‌دانند.

نکته‌ی قابل توجه این است که صحبت‌های هنری فورد نه‌تنها در خصوص نفود یهودیان صهیونیست در اقتصاد و سیستم اقتصادی ایالات متحده است، بلکه او معتقد است این نفوذ به فرهنگ، رسانه و صنعت سرگرمی هم در حال شکل گرفتن است. مسئله‌ای که با گذشت 80 سال از چاپ آن، امروز می‌توان به ماهیت حرف‌ها و صحت آن پی برد.

البته یهودی‌های صهیونیست با گذشت قریب به 80 سال از آن صحبت‌ها، هنوز کینه‌ی زیادی نسبت به او دارند و بارها کاریکاتورهایی را علیه او چاپ کرده‌اند.

مطالبی نیز در خصوص ارتباط او با آلمانی‌های نازی قبل و بعد از جنگ جهانی دوم منتشر شده است که نگارنده به دلیل عدم صحت و سقم مطالب از نگارش آن‌ها صرف نظر کرده است.

بخشی از جملات هنری فورد در نشریه دیربون ایندیپندنت که ابتدا با عنوان «یهود بین الملل، مشکل بزرگ» چاپ شد و بعد در کتابی تحت عنوان «زندگی و کار من» منتشر شد:

در این کشور جریان‌های مشخص و صاحب نفوذی مشاهده می‌شوند که به نحو محسوس در ادبیات، سرگرمی‌ها و رفتار اجتماعی، کاستی و فساد به بار می‌آورند.

تجارت از سلامت ذاتی خویش دور مانده و کوچک شمردن معیارها و اصول اخلاقی به نحو فراگیر در همه جا احساس می‌شود. این که این اعمال نفوذهای مخرب همگی به سرچشمه‌ نژادی واحدی باز می‌گردد، واقعیتی است که باید آن را جدی تلقی نمود.

ما مدعی آن نیستیم که حرف آخر را در خصوص یهودیان مقیم آمریکا بیان داشته‌ایم، بلکه صرفاً نفوذ کنونی یهود را در این کشور توصیف می‌کنیم. مخالفت ما صرفاً با اندیشه‌هاست. اندیشه‌های دروغینی که بنیه اخلاقی ملت ما را تضعیف می‌کنند، این اندیشه‌ها از منابعی سرچشمه می‌گیرند که به سهولت قابل شناسایی‌اند و صرفاً از طریق افشاگری و آگاه‌ساختن افکار عمومی جامعه می‌توان از پیشرفت آنها جلوگیری کرد. تأثیرگذار بر محیط خویش را بازشناسند.

بگذارید ملت آمریکا برای یک بار بفهمند که این نه یک انحطاط طبیعی، بلکه توطئه حساب شده و ویرانگری است که هم اکنون ما را احاطه کرده است.

در آینده، مقاله‌ی هنری فورد در خصوص یهودی‌های مهاجر ایالات متحده آمریکا با نام «یهودیان بین الملل» و در چند بخش، قرار خواهد گرفت.

مدل T ماشین فورد

 

تصویری از مقاله یهودیان بین الملل نشریه دیربورن ایندیپندنت

نظرات (۱)

  • اا مجید اا
  • هشتاد سال برای نشان دادن نفوذ یهودی ها زیاده
    تناسب نفوذ یهودیان در آمریکا عملا بعد از واگذاری فدرال ریزرو تو هیچ دوره دیگه ای تکرار نشد که همون حدود دهه سی میلادی بود.
    و چیزی که خیلی جالبه برخورد کینه توزانه‌ی رسانه ای علیه هنری فورد هست که هنوز هم ادامه داره.
    اگر توانایی‌اش رو داشتن حتما استخوان های بیچاره رو از قبر در میاوردن و آتیش میزدن.
    پاسخ:
    ها وُلِک

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی