نـــیـــوک لـــیــــدر

زنده باد شیعه انگلیسی

مسیح | دوشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۳، ۰۶:۴۱ ب.ظ | ۲ نظر

دیگر صحبت پیرامون جریان شیرازی و در راس ایشان، آقای سید صادق شیرازی، صحبت متداول بسیاری از سایت‌ها است. هرچند محتوای صحبت این سایت‌ها که عمدتا مطالبی علیه ایشان می‌نویسند، صحیح است، اما تمسخر و توهین در برخی از این نوشته‌ها، پسندیده نبوده و مذموم است.

در این نوشته، نگارنده قصد دارد بدون بیان موارد توهین‌آمیز مطالبی در خصوص جریانی که به «شیعه انگلیسی» معروف شده‌اند، بنویسد.

 

چند سالی است از فعالیت گروه کوچک شیرازی‌ می‌گذرد. گروهی که ادعا می‌کنند راس ایشان یعنی جناب آقای سید صادق شیرازی، مرجع تقلید است. اینکه ایشان چگونه، کجا و توسط چه کسانی به درجه مرجعیت رسیده اند، موضوع بحث نیست و قرار نیست در خصوص آن صحبت کنیم.

آنچه قرار است پیرامون آن صحبت شود، سایت‌هایی است که به نام «شیعه» فعالیت می‌کنند و نوع عملکرد آن‌ها در مسائلی، خصوصا در وقایع اخیر غزه جالب توجه و گاها عجیب است.

سایت شیعه‌ویوز، یکی از سایت‌های منتسب به شیرازی‌ها. سایتی که سمت چپ آن لوگوی سایت یک «مرجع تقلید» مشاهده می‌شود، و آن جناب آقای شیرازی است. سایت‌های مرتبط با این سایت نیز، مربوط به شبکه امام حسین و سایت شخصی سید صادق شیرازی.

خبرهای این سایت در خصوص مسائل اخیر فلسطین و غزه، کاملا جهت‌دار و اشتباه است. شیعه‌ویوز قصد دارد حماس و جوانان فلسطینی را از نیروهای داعش نشان دهد، این درحالی است که در روزهای گذشته ویدیوهای متعددی از «کتائب قسام» و سران حماس و گردان عزالدین قسام منتشر شده و در آن از اقدامات جمهوری اسلامی ایران و شیعیان تشکر کرده اند.

هرچند حماس و نیروهایش از اهل تسنن هستند، اما مرتبط کردن ایشان با داعش امری غیرطبیعی و هدف‌دار است. پرچم‌هایی که در دست جوانان فلسطینی هست نیز، پرچم اکثر اهل تسنن هست که نام رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم روی آن حک شده و سلفی‌ها نیز از آن استفاده می‌کنند.

در زمانی که مراجع تقلید قم، مراجع نجف، رهبر انقلاب و بسیاری از علمای تشیع مانند سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله به لزوم حمایت از فلسطین تاکید می‌کنند، این نوع موضع‌گیری‌ها، مغرضانه بوده و طبیعتا مشکوک است.

مسئله‌ای که در هفته‌های پیشین نیز با عنوان کردن «ناصبی بودن» فلسطینی‌ها، بیان شده است نیز هم توسط رهبر انقلاب پاسخ داده شده است، و هم علامه شهید مرتضی مطهری در کتاب آشنایی باقرآن، جلد۴، پاورقی صفحه ۳۲. به آن اشاره کرده است.

هرچند در اینکه فلسطینی‌ها از اهل تسنن شافعی هستند شکی نیست، و حتی برخی از ایشان نیز ممکن است با شیعه دشمنی داشته باشند، اما بسط دادن این جریان به تمام فلسطینی‌ها و عدم حمایت از مردم مظلوم و مسلمان فلسطین خصوصا در 14 روز اخیر نیز مغرضانه بوده و طبیعتا با صحبت مولای متقیان علی علیه السلام که فرمود: «فلوا ان امرا مسلما مات من بعد هذا اسفا، ما کان به ملوما بل کان به عندی جدیدا» در تعارض است.

این نوع دیدگاه(و البته به صورت رقیق‌تر در کشتار مردم فلسطین) توسط دو سایت شیعه‌نیوز و شیعه‌آنلاین هم بیان می‌شود، که البته سایت شیعه‌نیوز سهم بیشتر و موثرتری در تبلیغ جریان شیرازی‌ها و بیان مغرضانه اختلافات سیاسی میان مراجع تقلیدی چون آیت‌الله وحید خراسانی با جمهوری اسلامی ایران، برخلاف واقعیت داشته است.

 

نظرات (۲)

  • اا مجید اا
  • کلا هیچ خیری ندارن، همون موقع که برای فلان خواننده جایزه گذاشتن و باعث بولد شدن اون ملعون شدن  اوج خوش خدمتی شون بود
    پاسخ:
    جمعه ان
  • امیـــــد ...
  • سلام وقتتون بخیر نماز روزتون قبول
    یه خواهشی داشتم وبلاگ حس دوباره یه ساله شد ...
    اگر وقت داشتید یه سری بزنید به وبلاگو نظرتونو بگید تو این یه سال ممنون میشم ...
    اگرم مفید نیست بگید وقتمو واسه آقا یه جای دیگه خرج کنم
    التماس دعای فرج وشهادت 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی