نـــیـــوک لـــیــــدر

اسراییلی‌های خوب و با مرام!

مسیح | جمعه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۳، ۰۱:۰۶ ق.ظ | ۲ نظر

صهیونیست‌ها در عملیات روانی و جنگ نرم خیلی حرفه‌ای اند. آن‌قدر حرفه‌ای که گاهی ساده‌لوح‌شان تصور می‌کنیم و حتی بعضا فکر می‌کنیم فلان مطلب را خودمان درست کردیم و اگر خطایی هم هست از خود ماست.

اینکه ما هم در عملیات روانی موفق هستیم در این چند سال غیرقابل انکار است، اما برخی از ما صهیونیست‌ها را در عالم جنگ سایبری هیچ حساب می‌آوریم، در صورتی که بعضا در زمین‌شان بازی می‌کنیم و اتفاقا خوب هم گل می‌خوریم.

نمونه‌ی کوچکش دو کلیپی است که در این مدت (در مدت جنگ غزه) دست به دست چرخیده و حسابی هم گل کرده است.

یکی سخنرانی حجه‌الاسلام مهدی طائب در خصوص سحنرانی یک حاخام یهودی است (از اینجا ببینید.)

و دیگری هم سخنان بنیامین نتانیاهو در کنار وزیر امور خارجه ایالات متحده است (از اینجا مشاهده کنید.)

 

متنی که در هر دو فیلم زیرنویس شده، آن چیزی نیست که در اصل فیلم وجود دارد. حاخام یهودی در خصوص احکام و آئین یهودیت صحبت می‌کند و صحبت‌هایش هیچ ارتباطی با تشیع، عراق، محمود الصرخی، مرجع تقلید و ... ندارد.

صحبت نتانیاهو هم.

 

ماجرای سوم چیست؟

یک روز صبح از خواب پاشدیم و دیدیم سایت‌های خبری عکسی را منتشر کردند و نوشتند Daviddovia سرباز اسراییل است که در حساب توییترش گفته من 13 کودک غزه‌ای را کشته‌ام. بعد هم عده‌ای شروع کردند علیه‌اش متن نوشتن و بیانیه‌ خواندن.

حالا اصل ماجرا چه بوده؟

این آیدی در توییتر، حساب کاربری یک ضدصهیونیست به نام Daviddovia بوده و اتفاقا با این جماعت کودک‌کش هم مشکل زیادی داشته. بعد از مدتی فعالیت علیه اسراییل، یک روز حساب کاربری‌اش هک شده و طوری وانمود شده که او سرباز رژیم صهیونیستی است و 13 کودک غزه‌ای را کشته است.

بعد چه اتفاقی افتاد؟

صهیونیست‌ها اعلام کردند: IDF گشته و این فرد را پیدا کرده. بعد از اینکه از او بازجویی کردند، ادعا کرده آیدی کاربری‌اش در توییتر هک شده.»

اما از آنجا که IDF خیلی دقیق است و اتفاقا خیلی هم به دنبال اجرای عدالت است، او را 30 روز به زندان محکوم کرده. البته این همه اقدام بشردوستانه IDF نیست. تلاشش را بیشتر کرده و فهمیده اصلا ماجرای «کشته شدن کودکان توسط سرباز اسراییلی» دروغ بوده و چنین اتفاقی هرگز نیفتاده است.

خب این کار از یک طرف IDF را در دنیا صلح‌خواه و حامی حقوق بشر می‌داند و اینکه اسراییلی‌ها به کشتن کودک حساس اند. از طرف دیگر هم حواس ما {خصوصا فعالین مجازی حامی فلسطین} را از مسائل مهم دیگری که اسراییل همان موقع انجام داده، مثل بمباران مدرسه‌ای که از قبل اعلام شده پناهگاه کودکان است، پرت می‌کند.

احتمالا در مورد آن دو فیلم هم معذرت‌خواهی کنند بگویند این‌ها اشتباه ترجمه شده است. ما هرگز چنین آدم‌هایی نیستیم و یک قیافه مظلوم و حق به جانب به خودشان بگیرند. بعضی هم با خودشان بگویند خب راست گفته است دیگر.

حواسمان باشد، زمین بازی را بشناسیم و حریف‌مان را. مواظب باشیم گل نخوریم.

نظرات (۲)

چه جالب!
ایولله

و اینجاست که میگن این جنگ تکنسین نمیخواد و تئوریسین میخواد
آفرین. آفرین
پاسخ:
مخ لصیم
  • محمدمهدی باقری
  • ممنون دادا
    معلومه وقت گذاشتی
    پاسخ:
    قربونت عزیز

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی