نـــیـــوک لـــیــــدر

چرا حز‌ب الله حمله نمی‌کند؟

مسیح | چهارشنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۵۵ ب.ظ | ۳ نظر

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

 

خبر انفجاری در بلندی‌های جولان توسط رژیم اسراییل وقتی بیش از پیش مهمتر شد، که نام «جهاد مغنیه» فرزند شهید عماد مغنیه در میان نام شهدا بود. خبر به سرعت پیچید و سایت‌ها و خبرگزاری‌های رسمی دنیا اخبار زیادی در خصوص این اتفاق مخابره کردند.

سایت المنار وابسته به شبکه المنار که شبکه رسمی حزب‌الله لبنان است، عکسی را با عنوان «پناهگایتان را آماده کنید» از قول دبیرکل حزب الله لبنان در صفحه اصلی خود قرار داد. همچنین طی دو روز گذشته جمله‌ای منسوب به دبیرکل حزب الله لبنان در سایت‌های اجتماعی معروف شد که «من نامم حسن و مادرم حضرت زهرا سلام الله علیها نیست اگر...». بررسی‌ها نشان می‌دهد هیچ یک از این دو جمله توسط دبیر کل حزب‌الله لبنان سید حسن نصرالله بیان نشده و به نظر در یک اقدام تامل برانگیز، المنار از موضع خود اقدام به درج این مطلب کرده است.

 

از زمان انفجار تا کنون تحلیل‌های زیادی پیرامون چگونگی و ابعاد پاسخ حزب الله در واکنش به این اقدام انجام شده است، اما به نظر می‌رسد هجمه تحلیل‌های انجام شده صرفا یک شلوغ‌کاری رسانه‌ای است.

رسانه‌های محور مقاومت با تحلیل‌های منتشر شده فضا را به‌گونه‌ای ترتیب داده اند که هرگونه اقدام حزب‌الله نسبت به این مسئله، کمرنگ جلوه داده می‌شود. به بیان واضح‌تر با جو رسانه‌ای ایجاد شده روزهای گذشته، حزب‌الله تنها در صورت نابودی رژیم اسراییل است که پاسخی شایسته به این حمله بدهد.

همچنین فشارها به حزب‌الله برای پاسخگویی از خاک سوریه و تهدید به نکشاندن جنگ در لبنان بالا رفته است، که البته این مسئله بیشتر توسط سایت‌های داخلی لبنان انجام گرفته است.

 اوج این فشار را میتوان در پیام کوته‌بینانه المنار و برخی دوستان دیگر از قول سیدحسن نصرالله نظیر: «بکلمتین»، و نیز «لیس اسمی حسن و ...» دانست که حتى بعید نیست برخی از این اقدامات کار دشمن بوده و به عمد صورت گرفته باشد.

 

در شرایطی که اسراییل از اقدام اخیر خود ترسیده و از تبعات آن می‌هراسد، بزرگترین جنگ روانی «سکوت» است. به نظر نگارنده «سکوت» در این شرایط تاثیر بیشتری نسبت به بزرگ‌نمایی‌ دارد.

عملیات اخیر اسراییل، را می‌توان اقدامی برای بالا بردن روحیه‌ی سربازان این رژیم پس از صحبت‌های سید حسن نصرالله در مصاحبه‌اش با شبکه «المیادین» طی هفته گذشته دانست.

نصرالله در بخشی از این مصاحبه گفت: «حمله به هر نقطه‌ای از سوریه، حمله به کل محور مقاومت است نه فقط به سوریه و پاسخ به هر حمله‌ و تجاوزی، حق مقاومت است نه فقط حق سوریه و ممکن است این پاسخ در هر زمانی رخ بدهد.»

طبق این سخنان، واکنش حزب‌الله نسبت به اقدام سوریه امری واضح است، اما تعیین زمان و چگونگی ابعاد این واکنش حزب‌الله لبنان را نیز در فشار قرار خواهد داد.

 

 

نظرات (۳)

دیدی یه خطایی میکنی و منتظری ببینی پدرت قراره چیکار کنه؟
نمیدونی میزنه! میکوبه! پرتت میکنه تو کوچه یا چی!

الان اسرائیل تو اون وضعیته :))
نمیدونه قراره چه بلایی به سرش بیاد :v


  • روح الله فاضل
  • از کجا میدونی سیدحسن این جمله رو نگفته؟!
    پاسخ:
    تحقیق کردم!


     :D
    یعنی وضع تحلیلت افتضاحه
    پاسخ:
    ممنون.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی